Friday, November 03, 2006

smalam punya cerita

i had a meeting at 7.30am and my monthly check up with my gynae at 10am yesterday. Due to that, i decided to work from home. Emely kecik was at home too to acoompany me. The same time i felt that it was very gud to have her around. At least I can work myself learning on how to take care of this 4 years old gal. Kacang ah jaga dia since she didn't kacau much. All it takes was susu sebotol and nasi goreng telur. she seemed so hepi when i let her pecahkan telur yg nak digoreng. She mandi sendiri and wore her own clothes all by herself. then lenaaaa...wish my bb jadik mcm tuh jugak. very independent and menjadi kesayangan ramai.

brought her along for my check up..she tot she could see the baby through the ultra sound machine..but when she saw the black and white figure, she seemed frustrated. pastu duk paksa aku tunjuk bb dalam perut nih..camner nk buat tuh?? cuba xplain jap..then she forbids me from eating, dia komplen kat mak aku ckp baby dalam perut aku dah kenyang instead aku nk mkn lagi. then dia tanak tido sama dgn aku sbb dia takut perut aku koyak..iskk..words yg dia guna sungguh mengerikan...and she dislikes the fact of going to be an aunty..reason being, dia duk pakai pampers lagi..still kecik she sed..hehehe..

My baby dah 2.2kg..I've gained 2 kg to 56kg...patut ah mengah smacam and lately mcm short of breath bila naik tangga and such. My gynae sed i ate a lot which i bluntly denied. tahyul aaa doctor nih..suka benar perli hamba yg penakut nih...manader makan banyak hehehe...thinking twice..a'ah la mcm betul jek..even between meals pun duk munching lagik.

He sed my bb can easily shoot up to 3kg++ since i have 7 more weeks to go. well, it's nice to have 3kg punya bb he said but he's worried that i dont have enuff energy to push looking at my size. abih tue apa nk buek??? he advised me to control the amount of food taken daily. tp kalo mummy masak sedap2 camner? sayang blanja mkn best camner? payah nih nk control..ikut my mom..u just eat while u still can..nanti pantang kena control..whatever your baby weighs..sakit sama gak she said..keluar kat situ gak..well, she got the point..tapi takut gak ah...freak out!!!!

Tido is not a luxury anymore. Pusing kiri kanan semua tak kena. asyik terjaga malam. tak selesa sgt dah. resulting from that..mcm dah develop eyebag..eeeee...tak sesuai aa mcm nih...my feet has start to swollen. not sure it happened bcoz of water retention or the impact of wearing heels masa first day raya...takkan pasal heels kot ek..shite btol!!!..nak melawa for a second pun takleh isk..isk..isk..

5 comments:

Anonymous said...

leen if dh mmg history mummy all bb besau-besau wat to do..but yet wat so interesting was, how the shiShi thngs related to the soon Botak's bb ;)

Emmil's mummy said...

mcm mana related?haaa..when kepala bb dah turun bb akan press bladder la..kalo bb byk rambut lagi terasa aa nak she2..if not takla terasa sgt..now aku tak rasa nak she2 sgt pun eventhough kepala bb dah turun...adakah bb aku botak??? oh no!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

haahah..
take it frm me,time preggie dulu mmg kuat shishi,..n look at my mia!

Anonymous said...

botak?
elok laa baru la ada rupa cam br balik umrah/haji ..
kang kuar rambut ala2 mr.t ke baru tau ..

RAR3 said...

darling, 56kg je??? ur normal weight apa? 24??? ish, jeles la ni. jai pun lagi ringan than me now k!!!