Tuesday, October 17, 2006

Cerita Minggu Lepas + Minggu Ini

1. Tailor saya mmg bengs..dia cakap sempat buat baju saya within a week but malas nak hantar dah..jauh tuh sampai Parit Buntar..kesudahannya saya tidak mempunyai baju raya yang ditempah.Selamatlah haritu dah terbeli and last saturday pun terbeli jugak baju raya hehehe..cukupla...

2. Saya mmg teringin nak berbaju raya macam Datin Rosmah yang jenis sarat dgn bits tuh. Baju yg terbeli memula tuh penuh sarat dgn bits tetapi tak glitter pung!!!..alaaa..tak glamer mak..!!!! baju yg ke-2 tuh manik yg sedikit tp agak glitter. Kesimpulannya saya pegi kedai smalam membeli manik2 dan membuat attempt untuk menjahit sendiri manik dia tangan dan leher baju raya tersebut. Harap2 attempt ini berjaya since kalo siap sbelah jek manik kat tangan manaleh pakai raya..Aminnn...*tp smalam half tangan dah selamat jahit..estimated by khamis nih siap ah..Aminnnnnnn skali lg

3. Sekiranya saya berjaya menyiapkan manik di baju sendiri..saya akan cuba menjahit manik di baju adik saya yang paling kecik dan comel itu. Baju Emely lah..siapa lg. W/pun tailor telah berjaya menjahit manik di baju si kenit itu skali pandang..mcm firbi plak *hanya beberapa org jek faham perkataan ini..berlapis-lapis. Bak kata babah mcm nak sambut deepavali. So, smalam jugak saya telah menarik segala manik Deepavali itu dan membeli manik lain untuk dijahit balik.

4. Saya telah berbincang dengan sayang saya. Akhirnya saya akan beraya di rumah saya tahun ini...Yeayyyyy *melompat kegembiraan!!! akan hanya pulang ke padang besar pada ptg raya ke2 untuk upacara makan besar di Kuala Perlis. Kemungkinan akan dijoin oleh atuk nenek pakcik makcik saya dari KL jugak kerana mereka akan turun beraya di rumah saya tahun ini...OH Bahagianya!!!!!!!!!!!!

5. Urine Infection belum baik sepenuhnya..tp sbb saya fed-up takleh posa lama2..saya posa jugak..mmg degil budak nih..saya dah start puasa balik dah!!! 12 hari tinggal..penat jugak nak ganti nanti..tp saya akan ajak sayang saya posa skali..

6. Sabtu yg lalu berbuka posa di San Francisco Steak House. Sgt sedap..lepak sampai pukol 9. ada hani..azmi..sara and fairuz..fariuz telah berjaya membuktikan perut dia lagi besar daripada perut saya w/pun saya dah 7 bulan mengandung..cayalah!!! ada gambar..nanti saya update.

7. Minggu ini terasa nak potong rambut. terasa panas sangat. Jadi saya nak layer dan cuba blajar curl rambut sendiri guna curler tuh. Jumaat nih bleh kot..

8. Orang yang berhutang dgn saya masih tidak bayar lagik. Dah nak masuk 3 bulan dah nie..mak pun kering gak..igt dia sorang ke yg kering..dia sorang ke nak raya then aku tak payah haaaa....dia sorang jek ada anak haaaa...mmg ah aku tadek anak lagi but kena gak beli bj dia sbb dia dah nak keluar!!!! susahla..masa nk pinjam janji mcm2..bila dah dapat diam jek..nak jek aku ckp benda jahat2 tp apakan daya bulan posa..kena byk bersabar dan beribadat..nak kena tepon dia ke aa..ke nak msg buat kali yg ke berapa ntah nak remind..tp msg pun dia wat bodoh jek..gomen dah dapat bonus nih..hah..tak reti nak bayar ke..????!!!!! *sabar...sabar...

3 comments:

Anonymous said...

Hehehe mintak utang tu leen.. nak raya ni! Gile.. sian ko..

Emmil's mummy said...

faryna: aku dah mintak...tp slambe dia ckp loan koperasi dia takleh approve lagi sbb dia kena carik penjamin baru. Current penjamin dah nak pencen so, diorang takmo...sob..sob..

zyrin said...

leen!

selamat hari raya aidilfitri & maaf zahir batin to leen, izwan & bun in the oven (ahaks!). rajinnya nak jahit manikkk...

as for urinary infection tuhhh, mmmm... if it makes you feel better, my sister pun kena gak bulan posa ni. i lost count berapa hari dia kena ganti after 10 days, hehe <-- adik yang kijam. maybe it's the season kott...

selamat hari raya aidilfitri, again.